Antwoorden op de meest gestelde vragen:

Zalando Lounge is een online shop, die haar geregistreerde leden een exclusieve toegang tot topmerken voor bijzonder goedkope prijzen verleent. Zalando Lounge biedt geen vast assortiment maar dagelijkse en tijdelijke verkoopacties. Producten van topmerken uit de mode- en lifestyle wereld worden tot 75% goedkoper aangeboden t.o.v. de vrijblijvende aanbevelingsprijs van de producent. Van schoenen, dames-, heren- en kinderkleding tot ondergoed, accessoires, sport- en huisartikelen. U dient snel te zijn omdat de artikelen maar een beperkte tijd online staan en het aantal gelimiteerd is. Wat weg is, is weg.
Nee. Het lidmaatschap bij Zalando Lounge is 100% gratis en vrijblijvend. U kunt uw lidmaatschap ieder ogenblik stopzetten.
Registreert u zich snel en vrijblijvend op onze website of logt u zich in met uw Facebook-inloggegevens. U kunt zich met uw bestaande Zalando-login aanmelden indien u al klant bent bij Zalando Lounge.
Dagelijks starten 3 tot 5 nieuwe verkoopacties. Doordeweeks vanaf 7 uur en tijdens het weekend vanaf 9 uur. De verkoopacties blijven gemiddeld 3 tot 4 dagen online. U moet dus snel reageren om uw lievelingsartikel te kunnen bemachtigen want het aanbod is gelimiteerd, net als de duur van de actie. Artikelen die uitverkocht zijn kunnen niet meer worden besteld.
Welke merken wanneer starten, verneemt u aan de hand van onze dagelijkse en/of wekelijkse nieuwsbrief.
De levertijd bedraagt gemiddeld 3-5 weken omdat de artikelen na verloop van de actie bij de producent worden besteld. Op die manier bespaart Zalando Lounge verzendkosten en geniet de klant hier ook van.
Zalando bespaart opslag- en logistiekkosten omdat de artikelen pas na verloop van de actie bij de producent worden besteld en slechts enkele dagen voor kwaliteitscontrole in het magazijn worden opgeslagen.
Dankzij onmiddellijke en nauwe samenwerking met de producenten, vermijdt Zalando Lounge onderhandelingskosten.
Zalando Lounge informeert u via een nieuwsbrief over actuele verkoopacties en komende highlights. Op die manier mist u geen enkele verkoopactie en het beste is: u kunt zelf beslissen of u de nieuwsbrief ontvangt of niet.
U heeft de keuze tussen de dagelijkse reminder of de wekelijkse nieuwsbrief, die u op iedere zondag een blik laat werpen op actuele highlights en komende verkoopacties.
Bovendien kunt u uw instellingen verfijnen en de nieuwsbrief op zelf uitgekozen dagen uitschakelen of voor een bepaalde tijd deactiveren wanneer u bijvoorbeeld op vakantie bent. De instellingen in verband met de nieuwsbrief kunt u in uw account onder de rubriek ´Newsletter´ beheren.
Nodig uw vrienden en kennissen via ´Mijn account /vrienden uitnodigen´ uit zodat ook zij van onze goedkope aanbiedingen kunnen genieten. Om u te bedanken krijgt u voor elk nieuw lid dat u heeft aangeworven én een bestelling bij Zalando Lounge plaatst, een tegoedbon van € 10 (bij een minimum bestelwaarde van € 35).
Geef onder https://www.zalando-lounge.de/myaccount/invitation gewoonweg de e-mailadressen van uw vrienden en kennissen in. U kunt ook de voor u gereserveerde aanbevelingslink naar hen doorsturen. Elke uitgenodigde vriend krijgt bij een eerste aankoop een tegoedbon ter waarde van €10. Als uitnodiger krijgt u eveneens een tegoedbon ter waarde van €10 bij een aankoop van een door u geworven vriend (bij een minimum bestelwaarde van €35).
De klantendienst van Zalando Lounge is van maandag t.e.m. vrijdag van 07:00 uur tot 20:00 uur kostenloos en telefonisch te bereiken onder het nummer 0800 795 18, per e-mail (24h) via service@zalando-lounge.be of via het contactformulier.
U kunt uw lidmaatschap te allen tijde opzeggen door contact op te nemen met onze klantenservice. Per e-mail: service@zalando-lounge.be of via het contactformulier op onze website.
U kunt zelf beslissen hoe vaak en wanneer u een nieuwsbrief van Zalando Lounge ontvangt.
Via ´Mijn account/nieuwsbrief´ kunt u gemakkelijk, snel en op ieder tijdstip uw nieuwsbrief-instellingen aanpassen.
Zalando Lounge biedt u de mogelijkheid om u dagelijks of wekelijks over actuele en komende verkoopacties te informeren om op die manier tijdelijke verkoopacties niet te missen.
Zalando Lounge stelt twee verschillende nieuwsbrieven op. De ene herinnert u aan de dagelijkse acties, de andere biedt u een overzicht van de wekelijkse planning.
De dagelijkse nieuwsbrief informeert u iedere ochtend vóór begin van de actie over actuele verkoopacties. Zo mist u geen enkele actie met topmerken.
Onder ´Mijn account/nieuwsbrief´ kunt u uw nieuwsbrief-instelling beheren en aanpassen.
U kunt uw gewenste nieuwsbrief uitkiezen en instellen op welke dagen u geen nieuwsbrief wilt ontvangen. U kunt de nieuwsbrieven ook voor een tijdje pauzeren wanneer u bijvoorbeeld op vakantie bent of tijdelijk geen nieuwsbrief wenst te ontvangen.
U kunt meteen beginnen met shoppen wanneer u zich heeft geregistreerd. Kies uw gewenste artikel. Onze productfoto´s, productdetails en de maatadviseur helpen u om het juiste product in de juiste maat te vinden. Wanneer u uw gewenste product in het winkelwagentje heeft geplaatst, heeft u nog 20 minuten de tijd om uw bestelling af te ronden. Als u nog een ander product in uw winkelwagentje plaatst, wordt de resterende tijd met opnieuw 20 minuten verlengd. Gelieve uw leveradres en gewenste betaalwijze te selecteren bij uw eerste bestelling. In de laatste stap kunt u uw bestelling opnieuw nakijken en heeft u de mogelijkheid om uw gegevens aan te passen en een kortingscode in te vullen.
Met een klik op ´Nu kopen´ wordt uw bestelling doorgevoerd. U ontvangt een e-mail ter bevestiging van uw bestelling.
Vanzelfsprekend. U kunt artikelen uit verschillende verkoopacties in één bestelling plaatsen. De verzendkosten bedragen € 3,90, tenzij anders aangegeven.
Omdat Zalando Lounge slechts een beperkt aantal artikelen ter beschikking heeft en ieder lid de kans wil geven om iets te kunnen bestellen, worden uw geselecteerde artikelen slechts voor een bepaalde tijd in uw winkelwagentje bewaard. Wanneer u uw artikel heeft geselecteerd, heeft u nog 20 minuten de tijd om het artikel te kopen. De resterende tijd ziet u rechts bovenaan onder het winkelwagen-symbool. Als u nog een ander product in uw winkelwagentje plaatst, wordt de resterende tijd met opnieuw 20 minuten verlengd. Wanneer de resterende tijd is verstreken, worden uw artikelen weer vrijgegeven.
Indien uw gewenste artikel is uitverkocht, kunt u de actie na enkele minuten opnieuw bekijken. Het kan zijn dat een andere klant het laatste artikel toch niet heeft gekocht waardoor het weer beschikbaar is.
De actuele status van uw bestelling vindt u in uw account onder ´Mijn account/bestellingen en retouren´. Wanneer uw bestelling ons magazijn heeft verlaten, wordt u hierover per e-mail geïnformeerd.
In uw account kunt u op ´bestelling online volgen´klikken, zodat u precies kunt zien waar uw bestelling is.
Indien u een geplaatste bestelling toch nog wilt annuleren, dient u contact op te nemen met onze klantendienst van maandag tot vrijdag van 07:00 uur tot 20:00 uur onder het kostenloze telefoonnummer 0800 795 18, per e-mail (24h) via service@zalando-lounge.be of via ons contactformulier.
Indien uw bestelling al onderweg is en een annulatie hierdoor niet meer mogelijk is, zal onze klantendienst u over andere mogelijkheden informeren.
Jammer genoeg is het wegens logistieke redenen en boekhouding niet mogelijk om meerdere bestellingen te herleiden tot één bestelling.
Uw adres net als andere persoonlijke gegevens kunt u gemakkelijk en snel in ´Mijn account´ wijzigen.
Indien uw geplaatste bestelling ons logistieke centrum nog niet heeft verlaten, kunt u uw leveradres nog aanpassen. Gelieve in dat geval onze klantendienst te contacteren via volgend e-mailadres: service@zalando-lounge.be/nl of onmiddellijk via ons contactformulier.
Wanneer uw bestelling ons magazijn heeft verlaten, wordt u via e-mail op de hoogte gebracht. Bovendien bevindt zich in deze e-mail een trackingnummer van DHL waarmee u op ieder ogenblik de precieze status van uw pakket kunt opvragen.
Om uw gegevens op een veilige manier door te voeren, maakt Zalando Lounge gebruik van de gecertificeerde SSL-vergrendeling . Uw bank-, PayPal- en kredietkaartgegevens zijn hierdoor extra beveiligd.
Zalando Lounge accepteert volgende betaalwijzen: kredietkaart (Visa/MasterCard/American Express), PayPal, Vooruitbetaling of debet.
Bij uw eerste bestelling wordt u verzocht de betaalmethode naar keuze te kiezen. Deze wordt opgeslagen zodat u bij een volgende bestelling dezelfde betaalwijze kunt toepassen. Indien u toch een andere betaalmethode wenst, kunt u deze te allen tijde in uw gebruikersaccount wijzigen.
U kunt uw betaalmethode onmiddellijk tijdens het plaatsen van een bestelling wijzigen maar ook te allen tijde in uw gebruikersaccount onder betaalmethoden.
De beslissing over de vrijgave van betaalmethoden wordt aan een speciale, computergestuurde beproeving onderworpen. Hierbij worden per bestelling alle belangrijke criteria onderzocht en aan de hand van de uitkomsten worden de beschikbare betaalmethoden vrijgegeven. Dit geautomatiseerde proces wordt bij iedere aankoop opnieuw doorgevoerd.
Op die manier is het mogelijk dat bij een van uw volgende aankopen ´automatische incasso´ opnieuw ter beschikking staat.
De verzendkosten binnen Nederland en België bedragen € 3,90 euro per bestelling, tenzij anders aangegeven, ook wanneer u uit meerdere verkoopacties artikelen bestelt. Deze verzendkosten dekken de kosten voor de verzending en het verpakkingsmateriaal.
Indien de verzendkosten bij een bepaalde actie uitzonderlijk iets meer of minder bedragen, wordt u daarover geïnformeerd in de productbeschrijving.
Uw bestelling wordt samen met andere Zalando Lounge bestellingen door Bpost van onze Duitse warenhuizen naar een Belgisch Bpost sorteercentrum gebracht. Bpost bezorgd vervolgens uw bestelling op het door u opgegeven adres.
Over het algemeen kunnen bijna alle artikelen in één pakket worden verstuurd. Bij acties met koffers of zitzakken worden de artikelen wegens logistieke redenen in meerdere pakketten verstuurd. De verzendkosten blijven onveranderd.
De levertijd bedraagt gemiddeld 3-5 weken omdat de artikelen pas na afloop van de actie bij de producent worden besteld, vervolgens in het logistieke centrum van Zalando Lounge worden gecontroleerd, gesorteerd en tenslotte naar u worden toegestuurd.
Sommige bestellingen kunnen ook al na enkele dagen worden opgestuurd. De exacte levertijd per artikel vindt u terug in de productdetails.
Wanneer uw bestelling ons magazijn verlaat, wordt u hierover per e-mail op de hoogte gesteld. Bovendien ontvangt u een trackingnummer van DHL zodat u steeds de status van uw bestelling kunt opvragen.
Natuurlijk kunt u uw bestelling naar een ander adres laten opsturen i.p.v. naar het gebruikelijke adres. Gelieve in dat geval uw gewenste leveradres in uw gebruikersaccount of tijdens het bestelproces onder ´leveradres´ in te voeren.
Indien u een artikel ontvangt dat u niet heeft besteld, informeert u best onze klantendienst. Dit kan van maandag tot vrijdag van 07:00 uur tot 20:00 uur onder het kostenloze telefoonnummer 0800 795 18, per e-mail (24h) via service@zalando-lounge.be of via ons contactformulier. Onze klantendienst helpt u graag verder.
Indien er een artikel ontbreekt, contacteert u best onze klantendienst. Dit kan van maandag tot vrijdag van 07:00 uur tot 20:00 uur onder het kostenloze telefoonnummer 0800 795 18, per e-mail (24h) via service@zalando-lounge.be of via ons contactformulier. Onze klantendienst helpt u graag verder. Onze klantendienst helpt u graag verder.
Als uw pakket bij de bezorging beschadigd is, kunt u ofwel direkt bij de bezorger een schadeaangifte doen, ofwel binnen 7 werkdagen bij het postfiliaal. U heeft de mogelijkheid in het schade-aangifteformulier ervoor te kiezen of het pakket, nadat het gecontroleerd werd, weer aan u bezorgd dient te worden, omdat u de artikelen graag wilt behouden, of dat het aan ons teruggestuurd dient te worden.
Als u ontevreden bent over een bestelling, kunt u deze binnen de 14 dagen terugsturen. Gelieve hiervoor een retouretiket uit te printen. Dit vindt u in uw gebruikersaccount onder ´mijn account/bestellingen & retouren´ en plakt u op het pakket. U dient het pakket bij de post af te geven. De verzendkosten betaalt Zalando Lounge.
Indien u geen printer ter beschikking heeft, contacteert u best onze klantendienst. Dit kan van maandag tot vrijdag van 07:00 uur tot 20:00 uur onder het kostenloze telefoonnummer 0800 795 18, per e-mail (24h) via service@zalando-lounge.be of via ons contactformulier. Onze collega´s sturen u dan een retouretiket per post op.
Wanneer uw retourzending in ons magazijn is aangekomen, wordt uw geld teruggestort.
Als u de gehele bestelling terugstuurt, worden de verzendkosten door Zalando Lounge vergoed.
Bij ´mijn account/bestellingen & retouren´ kunt u snel en gemakkelijk een retouretiket in PDF-formaat downloaden, opslaan en afdrukken. Deze dient u op de doos te plakken.
Indien u geen printer ter beschikking heeft, contacteert u best onze klantendienst. Dit kan van maandag tot vrijdag van 07:00 uur tot 20:00 uur onder het kostenloze telefoonnummer 0800 795 18, per e-mail (24h) via service@zalando-lounge.be of via ons contactformulier. Onze collega´s sturen u een retouretiket per post op.
De retourzendingen zijn kostenloos. Plak het retouretiket op uw pakket en breng dit naar de post.
Als u uw gehele bestelling terugstuurt, worden de verzendkosten terugbetaald. Dit is niet het geval indien u slechts een deel van de bestelling terugstuurt.
Na ontvangst heeft u 14 dagen de tijd om het artikel of de bestelling terug te sturen.
U ontvangt een melding via e-mail wanneer uw pakket ons magazijn heeft bereikt. Nadat de bestelling is gecontroleerd, ontvangt u een e-mail waarin bevestigd wordt dat uw geld wordt teruggestort.
Zodra uw retourzending bij ons is toegekomen en gecontroleerd, krijgt u uw geld terug. Dit kan ongeveer 7 dagen duren.
Omwisseling is jammer genoeg niet mogelijk omdat wij geen vast assortiment aanbieden maar de producten na afloop van de verkoopactie rechtstreeks bij de producent bestellen.
Indien u een onvolledige, foute of defecte levering toegestuurd krijgt, dient u contact op te nemen met onze klantendienst. Dit kan van maandag tot vrijdag van 07:00 uur tot 20:00 uur onder het kostenloze telefoonnummer 0800 795 18, per e-mail (24h) via service@zalando-lounge.be of via ons contactformulier. Onze klantendienst helpt u graag verder.
Indien u een klacht heeft m.b.t. een artikel kunt u onze klantendienst via e-mail onder service@zalando-lounge.be/nl of via ons contactformulier op de hoogte brengen. Om uw klacht zo snel mogelijk te kunnen behandelen, verzoeken wij u om een foto van het artikel en een gedetailleerde foto van het defect op te sturen. Onze klantendienst helpt u graag verder. Indien u een klacht heeft, vragen we u om direct contact op te nemen met onze klantenservice en de precieze reden van de klacht te beschrijven. De klantenservice van Zalando Lounge is van maandag tot en met vrijdag van 07:00 uur tot 20:00 uur bereikbaar via een gratis hotline onder het nummer: 0800 795 18, per e-mail: service@zalando-lounge.be/nl of via het contactformulier op onze website. Om een snelle behandeling te kunnen garanderen, vragen we u om 3-5 duidelijke foto’s van het gehele artikel en een gedetailleerde foto van het defect te sturen. Onze klantenservice informeert u graag over de verdere afwikkeling.
Op bestelde artikelen krijgt u 2 jaar garantie.
  1. Kortingsbonnen die in uw account zijn opgeslagen (bv.: wanneer u een vriend heeft aangeworven)
  2. Kortingsbonnen die u tijdens de bestelling kunt invullen (bv.: kortingsbonnen die u via een nieuwsbrief van ons heeft gekregen).
Houd er rekening mee dat alle kortingsbonnen slechts voor een bepaalde tijd geldig zijn.
Nodig via ´mijn account/vrienden uitnodigen´ vrienden en kennissen uit om lid te worden van Zalando Lounge zodat ook zij van onze aanbiedingen kunnen genieten. Om u te bedanken ontvangt u een kortingsbon ter waarde van € 10 euro per nieuw lid dat u heeft uitgenodigd én bij Zalando Lounge een bestelling heeft geplaatst. Uw vrienden ontvangen als welkomstgeschenk ook een kortingsbon ter waarde van € 10 euro (minimum bestelwaarde € 35).
Geef via https://www.zalando-lounge.de/myaccount/invitation gewoon de e-mailadressen van uw vrienden en kennissen in die u wilt uitnodigen om lid te worden. U kunt ook de voor u bewaarde aanbevelingslink doorsturen naar vrienden en kennissen. Iedere uitgenodigde vriend ontvangt voor zijn eerste aankoop een kortingsbon ter waarde van € 10 euro. U ontvangt ook een kortingsbon ter waarde van € 10 euro wanneer die vriend voor de eerste keer bij Zalando Lounge aankoopt (minimum bestelwaarde € 35).
Als u nog geen kortingsbon heeft ontvangen wanneer u een vriend heeft uitgenodigd, dan komt dit omdat uw vriend nog geen bestelling heeft geplaatst. Als uw vriend een bestelling heeft geplaatst van minimum € 35, krijgt u automatisch een tegoedbon ter waarde van € 10 euro.
Deze vindt u terug in uw gebruikersaccount bij ´mijn kortingscodeaccount´.
U krijgt een andere kortingsbon indien u een kortingsbon gekregen had via een aankoop.
Marketing- en actiekortingsbonnen (bv.: tegoedbon voor vrienden), die u gratis van ons ontvangt, worden niet gerecupereerd, wanneer artikelen gedeeltelijk of volledig werden teruggestuurd of door u werden geannuleerd.
Helaas is het wegens technische redenen niet mogelijk om kortingsbonnen te verrekenen wanneer een bestelling reeds is geplaatst. Vergeet de kortingscode dus niet tijdens het bestelproces in te vullen.
Boven de categorie ´account´ kunt u al uw gegevens inkijken die bij ons zijn opgeslagen zoals bv. uw e-mailadres. U heeft ook de mogelijkheid om uw gegevens te wijzigen.
Houd er rekening mee dat een leveradreswijziging voor reeds geplaatste bestellingen enkel nog mogelijk is wanneer uw bestelling ons magazijn nog niet heeft verlaten. Dit kan van maandag tot vrijdag van 07:00 uur tot 20:00 uur onder het kostenloze telefoonnummer 0800 795 18, per e-mail (24h) via service@zalando-lounge.be of via ons contactformulier. Onze klantendienst helpt u graag verder.
Bij het vraagteken vindt u hulpmiddelen en aanvullende informatie terug.
Neem onze virtuele rondleiding en ontdek talloze mogelijkheden en hulpmiddelen om het shoppen bij ons nog duidelijker en eenvoudiger te maken.